Etiquetas

domingo, 10 de febrero de 2019

AT THE PLAYGROUND

Greenman and the magic forest (introducing the topic)


🌳Vocabulary


🌳Story




🌳Songs




🌳Activities

Describing scene
  • What colour are the birds?
  • Who is on the rabbit ride?
  • How many ballons can you see?
  • What is the girl in the red shirt doing?
  • Are the children happy or sad?
  • Is it a cold or a hot day?

🌳Games

jueves, 7 de febrero de 2019

WILD ANIMALS

A través del Proyecto El Circo los niños han sentido interés por los animales salvajes.

🐵 Vocabulary





🐵 Story



🐵 Do you want to be my friend?





🐵 Songs



🐵 Jungle Rhyme

Monkeys can jump and climb trees

Giraffes are tall and they eat leaves

Parrots are colourful and they can fly

Elephants can’t but they love to try.


Turtles are green and they can swim
Cheetahs can run and they always win

Zebras look like horses but they are black and white
Hippos are big and snore at night.

🐵 Games

🐵 Activities

  • Abracadabra! Children mime the animal they are told by the magician (stomp, run, swim, fly, slither...).
  • Act out! Make animal masks and pretend to be the animal. They can practise "I want..." structure.
  • Classroom safari: With binoculars, pupils try to find the animal."Look through the binoculars. Where's the...?".

🐵 Worksheets

Finger puppets
Minibook

By SuperSimpleLearning









viernes, 11 de enero de 2019

FUNNY CIRCUS

😜 Vocabulary




😜 Stories





For older students...

😜 Songs




By British Council kids

😜 Games


😜 Worksheets

miércoles, 9 de enero de 2019

JOLLY PHONICS: Group 2

Group 2: c/k, e, h, r, m, d


🐈C/K SOUND








🍳 E SOUND





🏃 H SOUND







🐁 R SOUND






😋 M SOUND





🐕 D SOUND




BLENDING READING



domingo, 9 de diciembre de 2018

CHRISTMAS

🎅 Vocabulary




 

* Digital book

Libro interactivo para los más mayores sobre la Navidad. Creadora Mrs. Haquet (Collège Marc Chagall).


🎅 Songs







🎅 Story

🎅 Cratfs: A snowman craft.

  • Materials: Cardboard, a piece of bubble wrap, glue, scissors, a pipe cleaner and a stick.

🎅 Games

viernes, 30 de noviembre de 2018

FOOD


🍎Vocabulary


🍎 Greenman Song & Story




🍎 Do you like...?








🍎 The very Hungry Caterpillar


🍎 Games





  • Food Fecth: Ponemos piezas de comida por toda la clase, cada niño meterá en la cesta de la compra el producto que se le pida. Model: "I would like an apple".
  • Food jump: Colocamos aros en el suelo, productos alrededor de los aros y finalizaremos la gymkana con un plato. Los niños/as saltarán de un aro a otro, cogerán el alimento y lo depositarán en el plato. Language use: "I'm hungry. Put the apple in the plate".
  • Fruit salad: Sentados en círculo, cada niño/a tendrá una flashcard con el tema trabajado. El profesor nombrará un alimento, los niños/as que lo tengan cambiarán de sitio rápidamente. Cuando el profesor diga Fruit Salad, todos/as cambiarán de sitio.


lunes, 26 de noviembre de 2018

REVISION

¡Estos niños y niñas han aprendido muchísimo a lo largo del curso pasado! Aquí dejo las canciones más utilizadas en nuestras rutinas para que también las canten en casa...